EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Adscrit a la UAB

Blog d’EINA. Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona. Adscrit a la UAB

9 de gener 2020

Càpsules de formació curs 2019/2020

Alumni EINA organitza, per al proper semestre, les següents sessions de Càpsules de Formació, obertes a tots els públics (Preu general: 60€ / Preu membres Alumni i estudiants d'EINA: 20€):


Com començar un estudi de disseny des de zero

En aquesta càpsula s'ajudarà a saber quins passos s'han de seguir si es vol tenir estudi propi de disseny, quins tipus d’estructura es poden crear i quins son els recursos mínims imprescindibles:

Gemma Terol és graduada en Disseny Gràfic per EINA, l’any 2001. Porta en actiu com a dissenyadora des de llavors, una mitja vida; La seva primera feina va ser la de Responsable de Publicacions a la mateixa escola, després va estar com a dissenyadora freelance per a l’Estudi Carme Vives, i a l’any 2006 Directora d’Art a una petita editorial. Posteriorment, després de passar un temps com a col·laboradora freelance per a l’agència Publicis i alguns estudis petits de disseny, forma part de Concept Soul, la divisió de publicitat del grup de comunicació BPMO. L’any 2010 neix el seu primer projecte personal, amb dos socis més crea l’estudi theroomrooms’. A principis del 2019, després de disoldre theroomrooms’, inicia un nou projecte professional, MMMM studio, un estudi que neix des de la seva maduresa professional amb un enfoc més experimental i personal.

Com començar un estudi de disseny des de zero


Revelat analògic de negatius - CANCEL·LAT

En aquest taller s'aprendrà a revelar els propis carrets de fotografies en blanc i negre. Es veuran els productes que intervenen en el revelat, l’equip que es necessita, on es pot comprar, com es manipulen i preparen els líquids i com conservar-los de manera adequada. El revelat és un procés interessant ja que és el moment en que es veuen emergir les fotografies que s'han fet, on es descobreix com la fotografia que es tenia al cap és o no igual al resultat. És el moment en que la materialitat del negatiu es fa present i és un bon moment per experimentar.

Paula Coderch és dissenyadora, exestudiant d'EINA, que treballa des de l'equilibri entre disseny gràfic, fotografia, direcció creativa i editorial i treballa amb projectes amb sentit, amb coses a explicar, que inspirin els altres i a ella mateixa.

Revelat analògic de negatius


Ampliació de fotografia analògica - CANCEL·LAT

En aquest taller s'aprendrà a realitzar còpies en paper fotogràfic a partir dels negatius que portin els i les participants. Es veurà l’equip necessari i les seves característiques, l'entorn de treball adequat per realitzar el positivat, quins líquids intervenen i la seva manipulació. Es revelarà un full de contactes i s'explicarà la funció de les màscares i els filtres de contrast. El positivat, l’última etapa per tancar el cicle de la fotografia analògica, permet experimentar i canviar totalment la narrativa del negatiu, depenent dels paràmetres que s'utilitzin: contrastant només una part de la imatge, fent un crop per donar-li més importància a una part del negatiu, superposant dos negatius, fent rayogramas, etc.

Paula Coderch és dissenyadora, exestudiant d'EINA, que treballa des de l'equilibri entre disseny gràfic, fotografia, direcció creativa i editorial i treballa amb projectes amb sentit, amb coses a explicar, que inspirin els altres i a ella mateixa.

Ampliació de fotografia analògica


Experimentació amb materials com a procés de disseny - CANCEL·LAT

Introducció a tècniques de materials com resines, rubbers, silicones, guix, alguinat... practicant, jugant, combinant amb altres materials com pot ser tèxtil, i experimentant amb els materials per entendre les seves diverses possibilitats i crear un producte a partir del seu procés i experimentació.

Lorena Miguel és graduada en disseny de producte a EINA (2009). Motivada, interessada pels materials i treballar amb les mans i l'autoproducció, es va traslladar a Holanda el 2011, on ha treballat a l'estudi de Nacho Carbonell a Eindhoven, durant 5 anys, experimentant amb materials, tècniques i realitzant les peces de les col·leccions. Actualment treballa com a instructora al taller de plàstics a la Design Academy Eindhoven i en la fosa de metall i vidre Beeldenstorm, així com a freelance dissenyant i realitzant prototips per RedBull i fent la producció d'objectes d'altres dissenyadors/es.

Experimentació amb materials com a procés de disseny


Introducció a la serigrafia

En aquest curs les persones participants podran realitzar una primera presa de contacte amb el món de la serigrafia, entendre com funciona i explorar les múltiples possibilitats de creació que ofereix aquesta tècnica.

Javi Fernández és graduat en disseny per EINA. És un dissenyador mutidisciplinar apassionat pel món de la producció gràfica, especialment per les tècniques de reproducció analògiques. Editor i productor del segon volum de “Yes We Print”, número especialitzat en la tècnica de la serigrafia, té una forta relació amb aquesta eina de creació.

Introducció a la serigrafia


Lettering

En aquest taller l'estudiant s'aproparà d'una manera fàcil i accessible al dibuix de lletres i com solucionar composicions simples amb lettering. Després d'una introducció general sobre les bases de la retolació, es posarà mans a l'obra amb un projecte simple. Partint de formes de lletres preestablertes, es faran composicions senzilles per a un rètol amb el nom d'un plat de la gastronomia local, posant atenció en la composició de lletres, combinació d'estils i composició.

Aquest taller és apropiat per a qualsevol nivell. Els i les principiants trobaran una manera fàcil d'arrencar un projecte simple de lettering, ja que es partirà d'alfabets ja dissenyats que es poden copiar per aprendre com es construeixen les lletres, que arribats a un punt es podran modificar per fer pròpies interpretacions d'aquestes formes de lletres. D'altra banda, els i les participants més avançats es poden enfocar en altres aspectes, com la composició i disseny, espaiat i variacions en la lletra. Tot i que la mecànica del taller és simple, cada persona trobarà un repte acord al seu nivell.

Ivan Castro va néixer a la perifèria de Barcelona a finals dels 70, i des de ben petit va mostrar un interès poc habitual en les formes de les lletres, dibuixant gòtiques i S de Superman per tot arreu. Després d'estudiar disseny de prodcute a EINA, trenta anys després, es guanya la vida fent més o menys el mateix, és a dir, cal·ligrafia i lettering. Compagina la feina del seu propi estudi de Barcelona, des del que treballa com a cal·lígraf i dissenyador gràfic, amb la docència i donant també conferències i tallers. És també l'autor dels manuals El ABC del Lettering (Campgràfic, 2017) i Lettering a tope (Larousse, 2018).

Lettering

E I N A